Laadpunt activeren

Om uw laadpunt te kunnen gebruiken dient u dit eerst te activeren in 2 verplichte stappen:

1. Maak een account aan

Voor het aanmaken van een account zijn er 3 opties:

1. Registreren als particulier
Heeft u het laadpunt in eigen beheer of via een leasemaatschappij aangeschaft, kiest u dan voor deze optie. Als de installatie is voltooid, zullen wij het laadpunt aan uw account koppelen en een eventuele verrekening van de stroomkosten instellen.

2. Registreren als bedrijf
Is het laadpunt via uw bedrijf aangeschaft, kiest u dan voor deze optie. Op deze manier wordt het laadpunt als zakelijk beschouwd en kan er worden gekozen om het laadpunt openbaar te stellen voor bezoekers en/of derden. 

3. Registreren als medewerker via het bedrijf
(let op: het bedrijf waar u werkzaam bent heeft in dit geval al een account, waar u aan toegevoegd wordt)
Krijgt u als medewerker een laadpunt van de zaak en moeten de stroomkosten worden vergoed, laat dan een medewerker account aanmaken via het bedrijf waar u werkzaam bent. Op deze manier worden de gemaakte stroomkosten vergoed via uw werkgever. Dit kan ook het geval zijn als u via uw eigen bedrijf de stroomkosten wilt laten vergoeden.

Let op: indien u een pas van een leasemaatschappij krijgt (of al in bezit heeft), dan dient u geen gebruik te maken van de Ecocharge-laadpassen!

Als u naar aanleiding van bovenstaande informatie nog vragen heeft, dan kunt u contact opnemen met de Ecocharge via telefoonnummer +31 (0)40 304 30 03  of stuur een e-mail naar info@ecocharge.nl

2. Bel de Helpdesk tijdens kantooruren om uw laadpunt te activeren: +31 (0)40 304 30 03
(ma t/m vrij 8.30-17.00 uur).

In het weekend is het niet mogelijk uw laadpunt te activeren. (wij verwerken uw aanmelding dan zo snel mogelijk binnen kantooruren) Voor vragen stuur een e-mail naar info@ecocharge.nl

Meest gestelde vragen en antwoorden

 

  1. Koppel uw laadstekker in het laadpunt
  2. Koppel uw laadstekker in de auto
  3. Ga met uw pasje één keer over het scanpunt van het desbetreffende laadpunt.
  4. Wacht totdat u een piep hoort (binnen 3 seconden). Indien het lampje blauw wordt, begint het laadproces.
  5. U kunt het laadproces beëindigen door uw pasje weer over het scanpunt te laten gaan, te wachten op de piep en vervolgens de stekker te ontkoppelen.

Statusaanduiding

  • Knipperend Groen: Standby
  • Blauw: Laden
  • Knipperend Rood: Pas onbekend of kabel niet correct verbonden
  • Rood: Laadpunt niet Beschikbaar/Storing
  • Groen: Accu vol

Bekijk de video

U kunt hier een account aanmaken als bedrijf of als particulier.

Indien u al een Ecocharge account heeft kunt u via het contactformulier in uw account zelf een aanvraag doen.

Het contactformulier vind u daar door rechtsboven in de groene balk op het envelop-icoontje te klikken.
Geef hierin het aantal pasjes / sleutels aan die u wilt aanvragen.
De eerst laadpas is gratis, daarna kosten ze € 5,95 per stuk excl. BTW.
De prijs van een laadsleutel is € 9,95 excl. BTW.
Voor verzending naar het buitenland vragen we verzendkosten.

  1. Check of de schakelaar in de meterkast is ingeschakeld
  2. Check of de aardlek-schakelaar in het laadsysteem is ingeschakeld (bekijk instructiefilmpje)

Na activatie van het laadpunt middels onze helpdesk zorgen wij ervoor dat elke maand een factuur wordt gestuurd naar de bankrekening die bij de laadpas hoort. Wanneer u een pas van een leasemaatschappij gebruikt, gaat de rekening naar uw leasemaatschappij. Tegelijkertijd wordt een creditnota van hetzelfde bedrag naar het restitutie account gestuurd. Wanneer u de eigenaar van een laadpunt bent, is dit uw privé bankrekening. Op deze manier wordt u elke maand gecompenseerd voor elektriciteitskosten van het laden thuis.

Het laadpunt nummer is te vinden aan de rechterzijde van het laadstation. Tevens vind u hier het telefoonnummer van onze helpdesk.