Laadpas aanvragen
Toelichting
Indien u al een Ecocharge account heeft kunt u via het contactformulier in uw account zelf een aanvraag doen.
Het contactformulier vind u daar door rechtsboven in de groene balk op het envelop-icoontje te klikken.
Geef hierin het aantal pasjes / sleutels aan die u wilt aanvragen.
De eerst laadpas is gratis, daarna kosten ze € 5,95 per stuk excl. BTW.
De prijs van een laadsleutel is € 9,95 excl. BTW.
Voor verzending naar het buitenland vragen we verzendkosten.


Let op:
- Indien u een pas van een leasemaatschappij krijgt (of al in bezit heeft), dan dient u geen gebruik te maken van de Ecocharge-laadpassen!
- Een abonnement is niet gekoppeld aan een laadpas maar aan het laadpunt.
- Per account krijgt u 1 laadpas gratis, niet per laadpunt.

Maak een account aan om uw laadpas aan te vragen
Voor vragen:
Stuur een e-mail naar helpdesk@ecocharge.nl of bel naar +31 (0)40 304 30 03
Meest gestelde vragen en antwoorden
- Koppel uw laadstekker in het laadpunt
- Koppel uw laadstekker in de auto
- Ga met uw pasje één keer over het scanpunt van het desbetreffende laadpunt.
- Wacht totdat u een piep hoort (binnen 3 seconden). Indien het lampje blauw wordt, begint het laadproces.
- U kunt het laadproces beëindigen door uw pasje weer over het scanpunt te laten gaan, te wachten op de piep en vervolgens de stekker te ontkoppelen.
Statusaanduiding
- Knipperend Groen: Standby
- Blauw: Laden
- Knipperend Rood: Pas onbekend of kabel niet correct verbonden
- Rood: Laadpunt niet Beschikbaar/Storing
- Groen: Accu vol
U kunt hier een account aanmaken als bedrijf of als particulier.
Indien u al een Ecocharge account heeft kunt u via het contactformulier in uw account zelf een aanvraag doen.
Het contactformulier vind u daar door rechtsboven in de groene balk op het envelop-icoontje te klikken.
Geef hierin het aantal pasjes / sleutels aan die u wilt aanvragen.
De eerst laadpas is gratis, daarna kosten ze € 5,95 per stuk excl. BTW.
De prijs van een laadsleutel is € 9,95 excl. BTW.
Voor verzending naar het buitenland vragen we verzendkosten.
- Check of de schakelaar in de meterkast is ingeschakeld
- Check of de aardlek-schakelaar in het laadsysteem is ingeschakeld (bekijk instructiefilmpje)
Dat kunt u via deze pagina
Na activatie van het laadpunt middels onze helpdesk zorgen wij ervoor dat elke maand een factuur wordt gestuurd naar de bankrekening die bij de laadpas hoort. Wanneer u een pas van een leasemaatschappij gebruikt, gaat de rekening naar uw leasemaatschappij. Tegelijkertijd wordt een creditnota van hetzelfde bedrag naar het restitutie account gestuurd. Wanneer u de eigenaar van een laadpunt bent, is dit uw privé bankrekening. Op deze manier wordt u elke maand gecompenseerd voor elektriciteitskosten van het laden thuis.
Het laadpunt nummer is te vinden aan de rechterzijde van het laadstation. Tevens vind u hier het telefoonnummer van onze helpdesk.