Log hier in voor uw persoonlijk account

 

 

Ondersteuning

Het maximale doen om het u gemakkelijk te maken, dat is waar we bij Ecocharge voor staan. Zo zorgt de intuïtieve bediening van onze opladers ervoor dat alles zich vlot en eenvoudig wijst. En daardoor bent u altijd
“in charge”. Toch kunnen er altijd nog vragen zijn. De kans is groot dat je hieronder al het antwoord erop vindt. Staat uw vraag er niet tussen, dan is onze helpdesk u graag van dienst zodat u altijd snel kunt laden.
De helpdesk is voor uw gemak 24/7 bereikbaar.

Als u om welke reden dan ook nog vragen heeft, dan kunt u contact opnemen met de Ecocharge via telefoonnummer  +31 (0)40 304 30 03 of stuur een e-mail naar helpdesk@ecocharge.nl

Meest gestelde vragen en antwoorden

 

  1. Koppel uw laadstekker in het laadpunt
  2. Koppel uw laadstekker in de auto
  3. Ga met uw pasje één keer over het scanpunt van het desbetreffende laadpunt.
  4. Wacht totdat u een piep hoort (binnen 3 seconden). Indien het lampje blauw wordt, begint het laadproces.
  5. U kunt het laadproces beëindigen door uw pasje weer over het scanpunt te laten gaan, te wachten op de piep en vervolgens de stekker te ontkoppelen.

Statusaanduiding

  • Knipperend Groen: Standby
  • Blauw: Laden
  • Knipperend Rood: Pas onbekend of kabel niet correct verbonden
  • Rood: Laadpunt niet Beschikbaar/Storing
  • Groen: Accu vol

Bekijk de video

U kunt hier een account aanmaken als bedrijf of als particulier.

Indien u al een Ecocharge account heeft kunt u via het contactformulier in uw account zelf een aanvraag doen.

Het contactformulier vind u daar door rechtsboven in de groene balk op het envelop-icoontje te klikken.
Geef hierin het aantal pasjes / sleutels aan die u wilt aanvragen.
De eerst laadpas is gratis, daarna kosten ze € 5,95 per stuk excl. BTW.
De prijs van een laadsleutel is € 9,95 excl. BTW.
Voor verzending naar het buitenland vragen we verzendkosten.

  1. Check of de schakelaar in de meterkast is ingeschakeld
  2. Check of de aardlek-schakelaar in het laadsysteem is ingeschakeld (bekijk instructiefilmpje)

Na activatie van het laadpunt middels onze helpdesk zorgen wij ervoor dat elke maand een factuur wordt gestuurd naar de bankrekening die bij de laadpas hoort. Wanneer u een pas van een leasemaatschappij gebruikt, gaat de rekening naar uw leasemaatschappij. Tegelijkertijd wordt een creditnota van hetzelfde bedrag naar het restitutie account gestuurd. Wanneer u de eigenaar van een laadpunt bent, is dit uw privé bankrekening. Op deze manier wordt u elke maand gecompenseerd voor elektriciteitskosten van het laden thuis.

Het laadpunt nummer is te vinden aan de rechterzijde van het laadstation. Tevens vind u hier het telefoonnummer van onze helpdesk.